Avusturya Kavruluyor: Doğuda Sıcaklık 39 Dereceye Dayanacak
WELG | Viyana – Avusturya genelinde etkisini sürdüren subtropikal yüksek basınç sistemi, ülkeyi kavurucu sıcakların etkisi altında bırakmaya devam ediyor. Cuma günü özellikle ülkenin doğusunda sıcaklıkların 38 ila 39 dereceye kadar yükselmesi beklenirken, uzmanlar yaşlılar, çocuklar ve kronik hastalığı bulunan vatandaşlar için dikkatli olunması uyarısında bulundu.
"En sıcak bölge doğu Avusturya"
Meteoroloji uzmanlarına göre en yüksek sıcaklıklar Viyana, Aşağı Avusturya ve Burgenland eyaletlerinde ölçülecek. Bu bölgelerde termometrelerin yer yer 39 dereceyi göstermesi bekleniyor.
Gökyüzünün gün boyunca açık ve güneşli olacağı tahmin edilirken, yağış beklenmiyor. Sadece dağlık kesimlerde öğleden sonra kısa süreli bulutlanma görülebileceği, ülkenin batısında ise yerel gök gürültülü sağanak ihtimalinin bulunduğu bildirildi.
"Güney daha serin ama yine de çok sıcak"
Ülkenin güneyindeki Karintiya eyaletinde sıcaklıkların 31 ila 35 derece arasında seyretmesi bekleniyor. Bu nedenle Karintiya, diğer bölgelere göre daha serin görünse de uzmanlar bunun yanıltıcı olduğunu ve sıcaklıkların hâlâ sağlık açısından risk oluşturduğunu vurguluyor.
Rüzgârın kuzey ve kuzeydoğudan hafif eseceği, ancak sıcaklığı hissedilir ölçüde düşürmeyeceği belirtiliyor.
"Eyaletlerde beklenen sıcaklıklar"
Meteoroloji tahminlerine göre eyaletlerde beklenen en yüksek sıcaklıklar şöyle:
. Viyana: 38 derece, gün boyu güneşli.
. Aşağı Avusturya: 32-38 derece.
. Burgenland: 38 derece, bazı bölgelerde daha yüksek değerler.
. Yukarı Avusturya: 31-36 derece.
. Salzburg: 31-36 derece.
. Tirol: 31-37 derece.
. Vorarlberg: 31-36 derece.
. Karintiya: 31-35 derece.
. Steiermark: 36 dereceye kadar.
"Hafta sonunda da sıcak hava etkisini sürdürecek"
Meteoroloji uzmanları, hafta sonu da aşırı sıcakların devam edeceğini belirtiyor. Cumartesi günü sıcaklıklarda önemli bir değişiklik beklenmezken, yalnızca dağlık bölgelerde yerel gök gürültülü sağanaklar görülebileceği ifade ediliyor.
Yetkililer, özellikle günün en sıcak saatlerinde zorunlu olmadıkça dışarı çıkılmaması, bol sıvı tüketilmesi ve güneş altında uzun süre kalınmaması konusunda vatandaşları uyardı.
@welgmedya.com
Tarih: 26-06-2026